sábado, 6 de marzo de 2010

El dubte, ¿TUBULAR O CUBERTA?

Hola gentola.

Encara que esta setmana sembla que torna el fred, l'hivern ja està ferit de mort i no pot tardar molt en fer mutis pel foro i donar pas a la primavera. L'any passat vaig començar a traure la bici del rodillo cap al mes de març, i enguany tinc intenció de fer el mateix. Això vol dir, que pronte ens veurem en les eixides, espere. I a més a més, tenia pensat adquirir unes rodes noves, però després d'estar un parell de dies empapant-me d'informació, tinc uns quants dubtes. M'agradaria que m'aporteu informació sobre la vostra experiència, a vore si em decideixo o al final passe de les rodes, que valen una autèntica pasta. La majoria de les rodes de perfil més pasta que la meua bici, molta més.

Dos dubtes generals:
¿Tubular o cuberta? En teoria tinc clares les diferències. Del tubular m'agrada, entre altres aspectes, que pel que he llegit és més difícil punxar pel colp de la llanta, i a més a més, que té major agarre en curves complicades, i jo no soc molt amic de les curves. Però sembla que és un rotllo si punxes. ¿És per a tant? ¿Realment es tant difícil? Jo soc prou faba en temes mecànics. I això em frena prou. I, ¿És freqüent punxar? Més que en una cuberta, menys... ¿?

D'altra banda, el dubte número dos: com soc prou faba en mecànica, i a més a més, molt còmode i no m'agrada gens dedicar-li temps extra a estes coses, perque vaig prou liat sempre, vull comprar-me unes rodes de perfil, però versàtils. Ara bé, ¿quin perfil vull? Amic!!Això ja no ho tinc gens clar. En principi, com he dit, algo versàtil que em permeta no estar canviant de rodes en funció d'on siga la pròxima eixida. És a dir, vull ficar les rodes i oblidar-me. Això vol dir que un perfil de més de 60mm seria massa, ¿no? Ja que si eixim per muntanya em perjudicaràn, si fa vent també, i per a fer triatlons sprints i olímpics majoriatàriament, tampoc aprofitaria un perfil major ¿veritat? Ara be, i si un dia se m'ocorre fer algo més llarg? Està clar que tot no pot ser!!

En principi en tinc mirades unes de perfil de 46mm, per a cuberta. ¿què vos sembla?

Gràcies!!



3 comentarios:

  1. Oscar:
    Per a mi el tubular es molt bo, pero a lñ hora de comoditat m´agrada mes la cuberta, les d´ara son molt bones i ben unflades no tindras cap problema.
    L´altre tema, pera versabilitat agarran un de 30, tipo les que porten l´equip Astana en aquesta temporada i aixi ho podras gastar per a tot.
    Ala, ara a decidir-te que l´eleccio es teua.

    ResponderEliminar
  2. Jo estic mes o menys com tu. Igual seria millor inversio mirar de canviar la bici, pero segur que al final acaves gastante mes pasta, eixina que amb rodes potser siga prou :) POsiblement per a Sueca en la meua bici, q es trastet tb, li pose unes Cosmic Carbone Sl, de cuberta, i ja te dire si note algo

    ResponderEliminar
  3. Ok. Crec que la cuberta la tinc clara. Ara em surgeix un altre dubte nou. Si la pista de frenat és de carbono, que en principi és un avantatge perque pots inflar a més pressió i a més pessa menys, lo negatiu és que les sabates del fre son diferents, i si en un moment vols canviar les rodes, per exemple per al rodillo, pues és un rotllo tindre que estar canviant tot el rotllo. De totes formes, gracies per les idees.

    ResponderEliminar